Neem contact op met ons: info@onlinemarketingexpert.nl

Zo stem je je content af op je online marketingstrategie

De eerste uitdaging; zorgen dat voldoende mensen zich inschrijven, daar heb je in het voortraject al hard aan gewerkt. Je funnel en online advertenties doen hun werk en je hebt je webinar op allerlei manieren gepromoot. Je eerste missie is geslaagd, want de aanmeldingen voor je webinar komen lekker op gang. Goed bezig! Maar dan […]

Haal meer uit je webinar met deze tips

10 tips om meer uit jouw webinar te halen

De eerste uitdaging; zorgen dat voldoende mensen zich inschrijven, daar heb je in het voortraject al hard aan gewerkt. Je funnel en online advertenties doen hun werk en je hebt je webinar op allerlei manieren gepromoot. Je eerste missie is geslaagd, want de aanmeldingen voor je webinar komen lekker op gang. Goed bezig! Maar dan […]

Waarom is advertentiestrategie belangrijk

Waarom is een advertentiestrategie zo belangrijk?

Een willekeurige advertentie levert je niet zomaar kopende klanten op
Veel ondernemers denken dat ze met adverteren de kortste weg naar Rome nemen. Ze richten hun advertentiecampagne direct op het verkopen van hun product of dienst en verwachten dat dit direct meer kopende klanten gaat opleveren. Helaas is dit toch echt wat kort door de bocht. Stel je eens voor dat je op een feestje in gesprek […]

Online aanbod blog

Sla je met jouw online aanbod de plank mis?

Je bent al een tijdje aan het ondernemen en je biedt jouw producten, diensten of trainingen in een bepaalde vorm aan, waar je goed over nagedacht hebt. Het is afgestemd op je doelgroep en op datgene waar jij jouw ideale klant bij kan helpen. Toch loopt het geen storm. Op de een of andere manier vindt je online aanbod geen aansluiting bij je doelgroep. Je begrijpt niet hoe dit kan, want als je mensen persoonlijk spreekt zijn ze altijd heel enthousiast […]

Zo zet jij webinars in als succesvolle online marketing tool

Deze online marketingtool zat voor 2020 al flink in de lift (wij zijn al een tijdje fan). Maar nu we sinds ruim een jaar bijna alles op afstand moeten doen, is de populariteit explosief toegenomen. Waar hebben we het over? Webinars natuurlijk! Veel ondernemers zagen webinars plotseling als hét alternatief voor live acquisitie of presentaties. En dat kan het ook zijn als je een webinar op de juiste manier inzet. […]

Ben je klaar voor een marketing funnel?

10 tekenen dat je nog niet aan een marketing funnel toe bent

En 10 tips om ervoor te zorgen dat je we1l voorbereid bent. De funnel, ofwel marketing funnel, is populair. Heel populair. Niet alleen in marketingland, ook ondernemers verdiepen zich massaal in het onderwerp. Een deel begrijpt precies wat het inhoudt en wat ze ermee kunnen; ze hebben een (online) training gevolgd en zijn zelf aan de slag gegaan met het maken van een funnel […]

Driedelig traject van Online Marketing Expert

Online Marketing Expert: de kracht van ons drieledige traject

Waarom je je marketingstrategie, sales funnel en online advertenties niet los van elkaar kunt zien Als ondernemer ben je voortdurend alert op nieuwe kansen en mogelijkheden om je bedrijf verder te ontwikkelen. Als je al een aantal jaar aan het ondernemen bent komt er een moment dat je weer een volgende stap wilt zetten. Steeds […]

Online marketingtrends 2021, welke kansen liggen er?

Een vooruitblik op nieuwe online marketing ontwikkelingen Er zijn maar weinig ondernemers die het afgelopen jaar niets hebben gemerkt van… Jeweetwel (het C-woord hebben we vorig jaar al vaak genoeg gehoord). We hebben heel wat af ‘geZoomd’ en ‘geSkyped’ en veel van de gemaakte plannen begin 2020 zijn compleet omgegooid. Een hoop ondernemers hebben zich […]

online marketingstrategie

Waarom is een online marketingstrategie eigenlijk belangrijk?

In deze tijd voelt het als iets uit een ver verleden, maar weet je nog de laatste keer dat je op vakantie ging? Hoe pakte je dat aan? Tenzij je natuurlijk een ontzettend avontuurlijk type bent, is de kans groot dat er toch wel een bepaalde mate van voorbereiding aan voorafging. En iedere voorbereiding begint […]

LinkedIn of Facebook adverteren

Kies jij voor LinkedIn- of voor Facebookadvertenties?

Je wilt gaan adverteren via social media, maar voor welk platform kies je dan; LinkedIn of Facebook? Als je me een beetje kent, dan weet je al wat mijn eerste vraag aan jou gaat zijn: op welk platform is jouw ideale klant te vinden? Nogal logisch. Maar, wat als jouw potentiële klant op beide platformen […]

tools online marketing

De 20 handigste tools volgens Online Marketing Expert

“Zeg Marieke, wat zijn voor mijn bedrijf nu goede tools voor online marketing? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Heb jij suggesties?” Die vraag krijg ik regelmatig van ondernemers. Terechte vraag ook, want er zijn zo ongelofelijk veel tools, die van alles beloven. Je maakt een keus, maar later blijkt dat toch […]

online adverteren

De échte redenen waarom jouw Facebookadvertenties geld kosten

Ben je gestopt met Facebookadvertenties omdat ze je toch alleen maar geld kosten? Ik voer regelmatig advertentieanalyses uit voor klanten en er zijn een aantal zaken die ik regelmatig aantref in campagnes. Hierdoor worden advertentiecampagnes niet effectief en optimaal benut en kosten ze dus vaak alleen maar geld. Zonde, toch? Wil jij weten wat nu […]