Neem contact op met Marieke: marieke@onlinemarketingexpert.nl

De échte redenen waarom jouw Facebookadvertenties geld kosten

Ben je gestopt met Facebookadvertenties omdat ze je toch alleen maar geld kosten? Ik voer regelmatig advertentieanalyses uit voor klanten en er zijn een aantal zaken die ik regelmatig aantref in campagnes. Hierdoor worden advertentiecampagnes niet effectief en optimaal benut en kosten ze dus vaak alleen maar geld. Zonde, toch? Wil jij weten wat nu […]

7 online marketingtips voor de lancering van een nieuwe dienst

Ken je dat gevoel? Je bent als ondernemer een tijd megadruk geweest met het werken aan een nieuwe dienst. Je bent rete-enthousiast en wanneer hij eindelijk klaar is, valt er een last van je schouders. Je staat te springen; laat maar komen die bestellingen en aanmeldingen. Wat een domper als resultaat vervolgens uitblijft. Dit hoeft […]

6 misvattingen over online marketingcijfers

6 misvattingen over online marketingcijfers

Kijk jij wel eens naar jouw online marketingcijfers? Zoals je conversie, het resultaat van social media-advertenties en e-mailcampagnes. En als het antwoord nee is, waarom niet? Veel ondernemers beginnen er niet aan omdat ze door de bomen het bos niet zien, of überhaupt niet weten waar ze moeten beginnen. Maar er zijn ook een aantal […]

Wat is een online marketing funnel?

Wat is een online marketing funnel?

Je wordt ermee rond je oren geslagen tegenwoordig… de marketing funnel. Mede-ondernemers of online marketeers drukken je op het hart dat je écht niet zonder kan. Misschien hebben ze gelijk, maar wat is en doet een funnel nu precies? Veel ondernemers denken dat een marketing funnel hetzelfde is als een serie e-mails na een weggever, […]

Het automatiseren van onlinemarketingprocessen, waarom is het een verstandige keus?

Wist je dat:Mensen jouw boodschap gemiddeld zo’n zeven keer moeten zien voordat ze klant bij je worden?Voldoende contactmomenten met je doelgroep is dus belangrijk. Door herhalende marketingactiviteiten te automatiseren, kun je ze efficiënter en effectiever uitvoeren. Andere voordelen zijn: Je legt een stevige basis voor je bedrijf. Je kunt een constante leadstroom genereren. Het maakt […]

Online-marketing-trends

Online marketingontwikkelingen in 2020, nieuwe kansen voor jouw bedrijf

Wat zijn de online marketingontwikkelingen voor 2020? Welke kansen bieden ze je om jouw bedrijf te laten groeien? Een professionele en actuele online strategie is onmisbaar, blijf dus op de hoogte van trends en wat er speelt op het gebied van online marketing.

Bedrijfsgroei met flexibel team

Bouwen aan een flexibel team om je bedrijf te laten groeien

Wil je je bedrijf laten groeien? Benut je kostbare tijd dan slim en effectief. Wanneer je al het werk alleen doet en je dagen tot op het randje gevuld zijn, dan heb je je groeiplafond bereikt. Dit is voor veel ondernemers dan ook een spannend moment, ga je mensen in dienst nemen of niet? Gelukkig […]

Online kansen ondernemers

Kansen die veel ondernemers laten liggen

Iedere ondernemer en bedrijf is uniek. Toch heb ik in de praktijk ervaren dat ondernemers die in een bepaalde groeifase zitten, ongeacht hun vakgebied, vaak tegen dezelfde zaken aanlopen. Kansen die onbenut blijven omdat ze voor hen nog niet zichtbaar zijn. Omdat ik ook jou bewust wil maken van deze kansen, heb ik de belangrijkste […]

Online content

Help! Ik heb geen inspiratie voor nieuwe online content

Wanneer je je bedrijf wilt laten groeien is online zichtbaarheid één van de aspecten die je helpen je doel te bereiken. Om zichtbaar te worden en blijven is regelmatig content creëren belangrijk, maar wat als je creativiteit je in de steek laat? Grijp dan terug naar deze tips, ze helpen je bij het vinden van […]

IMU

De 7 belangrijkste inzichten, opgedaan bij ‘IMU Live’

Onlangs vond in het AFAS Circustheater Scheveningen het IMU Live event plaats. De Internet Marketing Unie (IMU) is een autoriteit op het gebied van groei en marketing, bij vrijwel iedere marketeer bekend. Tijdens dit grootschalige evenement deelden zij hun visie, inzichten en methoden op het gebied van online marketing en businessgroei met 1.800 genodigden. Ook […]

Hoe een autoresponder je bedrijf laat groeien

Hoe een autoresponder je bedrijf laat groeien

E-mailmarketing ouderwets? Helemaal niet, het is nog steeds een van de meest effectieve online marketingtools. Mits je het goed inzet om optimaal resultaat te bereiken, helpt het je bedrijf zelfs flink groeien. Hoe? Door je klantreis in kaart te brengen, een goede strategie te bedenken én een autoresponder systeem te gebruiken. Wat het is en […]

Ondernemer, investeer tijd in de groei van je bedrijf

Investeer tijd in de groei van je bedrijf

Je hebt als ondernemer duizenden plannen en ideeën die succesvol kunnen worden, had je nu maar de tijd om ze uit te voeren. Wat zou je kunnen bereiken als je ineens wél tijd had? Je omzet zou groeien, het zou je meer rust geven en je zou de focus meer kunnen leggen op de strategie […]