Waarom je moet stoppen met marketing webinars kijken

Hoeveel webinars, tutorials en challanges heb jij al gevolgd? Ken je dat gevoel dat je helemaal gemotiveerd bent om het beste uit je marketing te gaan halen? Dat je vol frisse moed aan de gang gaat… en er vervolgens compleet in vastloopt? Het leek zo gemakkelijk toen je die webinar zat te kijken. Het werd helder uitgelegd en je wist precies wat je moest doen. Totdat je het ging doen! Want de tactiek die in de webinar werd uitgelegd, werkt toch niet helemaal 1 op 1 voor jouw bedrijf. Of de challange was de eerste drie dagen goed te doen, maar werd daarna zo ingewikkeld dat je de handdoek in de ring hebt gegooid. Herkenbaar? Ja? Laten we dan maar snel gaan kijken wat je eraan kunt doen! Ik heb in deze blog 3 gouden tips voor je!

Stop met de chaos

Je wéét dat er mogelijkheden zijn om jouw bedrijf beter te promoten, maar door steeds meer kennis tot je te nemen zie jij op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. Hoe meer tutorials of webinars je kijkt, hoe verwarrender het wordt. En hoe meer – onafgemaakte – challenges je in je mailbox hebt staan, hoe moedelozer je wordt. Dat werkt allesbehalve motiverend! Wat je graag wilt is dat je weer plezier krijgt in je marketing, want dat is de enige manier waarop je het volhoudt. Als jij met een goed gevoel je marketing doet, is dat voor jouw klanten te zien en dat werkt het beste!

Hoe gaan we ervoor zorgen dat jij weer plezier krijgt in je marketing? Laten we beginnen met wat je al weet. Bedenk welke mogelijkheden je op jouw zoektocht al hebt gehoord en schrijf die voor jezelf gewoon eens op. Om je op weg te helpen: Het gebruik van een emaillijst, weggever en Social Media zijn veelgenoemde oplossingen, maar lang niet de enige. Schrijf op welke tactieken volgens jou passen bij je bedrijf en welke dingen bij jou passen.

Begin met ‘doen’

Heb je een lijst gemaakt van alles wat jou leuk en geschikt lijkt om te doen om je bedrijf te promoten? Pak dan nu een leeg vel papier (of een nieuw document, als je liever digitaal werkt). Deel je ideeën in onder de volgende vier categorieën:

  • website
  • social media
  • email
  • offline

Dit is een van de manieren waarop jij structuur kunt aanbrengen in jouw planning. Hoe meer overzicht jij voor jezelf creëert, hoe makkelijker het wordt om grip te krijgen op jouw marketing.
Als het goed is, heb je onder elk van de genoemde categorieën een of meerdere ideeën staan. Nu is het niet de bedoeling dat je al jouw ideeën tegelijk gaat uitvoeren. Dan wordt het te druk en onoverzichtelijk en voor je het weet, stop je er weer mee. Niet doen, dus.

Wat dan wel? Kies er gewoon een. 1, ja. En ga daarmee aan de slag. Het je het gevoel dat het ‘loopt’? Pak er dan een tweede idee bij en ga dat uitwerken en invoegen in je strategie. Op die manier bouw je rustig op en blijft het overzichtelijk.

Zoek begeleiding

Kom je er nog niet uit, maar wil je wel serieus stappen maken om je bedrijf beter te promoten? Zoek dan begeleiding. Ik help ambitieuze groei ondernemers met daadkrachtige online marketing. Interesse? Neem dan contact met mij op. Ik vertel er je graag meer over.

 

Wil je meer conversie uit jouw marketing funnel?

Krijg binnen een week inzicht in het effect van jouw online marketing acties én ontdek jouw nummer 1 focuspunt om direct beter resultaat neer te zetten. Incl. een begeleidend gesprek en concrete adviezen, zodat je alle cijfers begrijpt en echte stappen kan zetten.