Zo zit je nooit meer zonder inspiratie voor jouw nieuwsbrief

Zie jij als een berg op tegen het sturen van e-mailnieuwsbrieven? Wellicht omdat je niet weet waar je moet beginnen, of omdat je niet weet wat je elke keer moet schrijven.  Laatst zei een ondernemer tegen mij tijdens een skype kennismakingsgesprek: wat moet ik dan elke keer schrijven in een nieuwsbrief. Het kost volgens mij zeeën van tijd om elke keer onderwerpen te bedenken. Daarom begin ik er maar gewoon niet aan. Herken je dat? Ik vind dat natuurlijk zonde, want e-mailmarketing is de ruggengraat van jouw bedrijf. In deze blog deel ik vijf ideeën met je voor het schrijven van jouw nieuwsbrief. En stiekem hoop ik natuurlijk dat je er daarna mee gaat starten en je niet laat tegenhouden door belemmerende overtuigingen.

5 ideeën voor jouw nieuwsbrief

Er zijn natuurlijk legio ideeën waar jij het over kunt hebben in je nieuwsbrief, maar ik ga in deze blog vijf ideeën met je delen en geef je een tip hoe je aan nog veel meer ideeën kunt komen.

  1. Nieuwste blog delen

Deze pas ik zelf altijd toe. In mijn nieuwsbrief deel ik mijn laatste nieuwe blog. Het is altijd het best gelezen artikel in mijn nieuwsbrieven. Op deze manier deel ik mijn blog altijd als eerste met mijn abonnees. Nog een bijkomend voordeel is dat ik op deze manier voor mezelf een structuur heb gecreëerd waarmee ik tweewekelijks een nieuwe blog plaats.  Op die manier werk ik direct aan mijn online zichtbaarheid en wat eigenlijk nog belangrijker is, jouw abonnees weten wat ze van je kunnen verwachten. Je bouwt een stuk vertrouwen op en voorspelbaarheid. Ik krijg regelmatig mailtjes van lezers dat ze mijn nieuwsbrief en blogs zo waarderen.

  1. Mix maken van een aantal blogs

Heb je al veel blogs geschreven, dan kun je die natuurlijk prima hergebruiken. Door de hele blog nogmaals te gebruiken in je nieuwsbrief of door een combinatie te maken van diverse blogs over een bepaald onderwerp. Kijk eens welke blogs goed ontvangen zijn bij je lezers en combineer deze blogs in een artikel in jouw nieuwsbrief. Link vervolgens naar de blogs op jouw website voor extra traffic.

  1. Meest gestelde vragen beantwoorden

Het lijkt misschien een open deur, maar het wordt nog zo weinig toegepast. Beantwoord de meest gestelde vragen in jouw nieuwsbrief. Welke vragen krijg jij via mail, telefoon, gesprekken en internet binnen? Maak er een lijstje van. Zo heb je altijd iets om op terug te vallen als je even een inspiratiedipje hebt.

  1. Exclusieve tips delen

In mijn nieuwsbrief deel ik altijd tips die ik niet via social media deel. Op die manier bied ik mijn abonnees toegevoegde waarde en is het extra interessant om jezelf in te schrijven voor mijn marketing tips. Ook jij kunt dit doen. Maak jouw tips exclusief. Op die manier stimuleer jij fans om in te schrijven voor jouw nieuwsbrief.

  1. Kijkje achter de schermen

Geef jouw fans een kijkje in jouw keuken. Waar ben je mee bezig, wat staat er op de planning bij jou de komende periode. Hoe ziet jouw praktijk eruit. Maak de drempel om contact met jou op te nemen zo laag mogelijk.

Ik heb nu 5 ideeën met je gedeeld om te gaan gebruiken in jouw nieuwsbrief, maar weet je wat nog leuker is? Ik heb nog veel meer inspiratie voor jouw e-mailmarketing. Ben jij liever bezig met jouw core-business in plaats van met e-mailmarketing? Neem dan contact met mij op voor de mogelijkheden om uit te besteden.

Wil je meer conversie uit jouw marketing funnel?

Krijg binnen een week inzicht in het effect van jouw online marketing acties én ontdek jouw nummer 1 focuspunt om direct beter resultaat neer te zetten. Incl. een begeleidend gesprek en concrete adviezen, zodat je alle cijfers begrijpt en echte stappen kan zetten.