Neem contact op met ons: info@onlinemarketingexpert.nl

WOW Opvoedcoaching Annelies Bobeldijk

Annelies Bobeldijk helpt ouders op een nuchtere, praktische manier bij opvoeden

Annelies is opvoedcoach, oprichter van WOW Opvoedcoaching én auteur van het boek ‘Supermama’s bestaan niet’. Ze helpt ouders die graag willen dat hun kind beter gaat luisteren, in plaats van steeds weer die strijd te moeten voeren over alledaagse dingen als eten, aankleden en naar bed gaan. In haar boek, webinars, mini-cursussen en online programma laat ze ouders op een praktische, realistische en nuchtere manier zien hoe zij dit voor elkaar kunnen krijgen, zonder dreigen met straf. Haar ervaring is dat een aantal inzichten vaak al grote veranderingen teweeg kunnen brengen tussen ouder en kind.

Annelies, waarom was jij op zoek naar hulp bij je online marketing?

“Mijn complete aanbod is online, dus ook mijn klanten moet ik online vinden. Advertenties zijn hiervoor een belangrijke tool voor mij, die zette ik dus al in. Omdat ik zelf ook kinderen heb en 2,5 dag per week werk, merkte ik dat het maken van die advertenties me veel te veel tijd kostte. Ik was er de helft van de tijd mee bezig, dus ook al was het een grote stap voor me, ik besloot het uit te besteden. In eerste instantie aan een partij die achteraf geen goede match bleek. Ik had enerzijds het gevoel dat ik de controle erover kwijt was, en tegelijkertijd dat er niet alles werd uitgehaald wat er in zat. Ik ging dus op zoek naar een andere partij, die meer aan mijn wensen zou voldoen.”

Hoe kwam je vervolgens in contact met Online Marketing Expert? En hoe ervaarde je de kennismaking?

“Dat was op aanraden van Nicole van Zetten van Bureau 2 Join. Via haar kwam ik in contact met Marieke en we planden een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek merkte ik al snel dat zij precies voldeed aan de punten die ik in mijn vorige samenwerking miste. Namelijk dat ze met haar team niet alleen het adverteren uit handen neemt, maar ook een echte sparringpartner is. Ze kijken bij Online Marketing Expert voortdurend waar kansen liggen of verbeteringen mogelijk zijn. Ik kende bovendien nog een aantal ondernemers die positieve ervaringen met hen hadden. Dit alles bij elkaar gaf voor mij vrij snel de doorslag!”

“Er wordt voortdurend een vinger aan de pols gehouden en dat geeft me een gerust gevoel!”

Wat was je eerste indruk van jullie samenwerking?

“Ik had het gevoel dat ik er meteen een soort businesscoach bij kreeg. Ik hoefde niet meer alles zelf te verzinnen, maar er werd direct met me meegedacht. Voorheen moest ik opdracht geven, nu werkt het eerder andersom. Doordat we met een heel fijn en overzichtelijk systeem werken kan ik precies zien wat er van mij verwacht wordt, waar de teamleden mee bezig zijn en wat de status van bepaalde zaken is. Daarnaast hebben we elke 2 weken een evaluatiegesprek, waarin we doornemen wat er goed gaat, waar we moeten bijsturen en waar nog kansen liggen. Er wordt voortdurend een vinger aan de pols gehouden en dat geeft me een gerust gevoel.”

Welke resultaten heb je voor ogen en hoe ver ben je met het verwezenlijken daarvan?

“In eerste instantie ben ik met Online Marketing Expert gaan samenwerken omdat ik ontzorgd wilde worden. Dat is absoluut gelukt! Het geeft me veel rust en vrijheid, én ik kan mijn eigen tijd veel beter benutten. Wat de verdere resultaten betreft kan ik nog niet heel veel vertellen, omdat we nog niet zo lang samenwerken en we vooral nog veel aan het testen en optimaliseren zijn. Bijvoorbeeld het scherper in beeld krijgen van de advertentiedoelgroepen, het testen van advertenties met verschillende beelden, teksten en video’s. Maar ook; wat gebeurt er als we op de salespagina de button verplaatsen? We zijn dus eigenlijk de voorkant – het eerste gedeelte – van de funnel aan het optimaliseren.”

Wist je dat het tijd zou kosten om resultaat te bereiken?

“Ja, een goede basis neerzetten is belangrijk. Maar ik weet ook dat het te maken heeft met de iOS-update van begin 2021. Mensen die gebruikmaken van iOS-14 moeten nu specifiek toestemming geven om ‘getrackt’ te worden. Het optimaliseren en meten van gegevens is daardoor een stuk moeilijker geworden. Iedere ondernemer die adverteert heeft daar last van. Maar gelukkig denken ze bij Online Marketing Expert ook daar over mee, er wordt in hoog tempo getest hoe we op andere manieren mooie resultaten kunnen bereiken.”

”Bij Online Marketing Expert weten ze precies wat werkt en wat niet. Dat creëert voor mij vrijheid, rust en de ruimte om mijn eigen tijd beter te benutten voor mijn business. Heel fijn dat ik het niet alleen hoef te doen en dat ik mijn tijd kan besteden aan dingen waar ik goed in ben.”

Wat vind je de grootste toegevoegde waarde van deze samenwerking?

“Ik had zelf wel wat cursussen gevolgd op het gebied van online adverteren, en ik boekte er ook wel resultaat mee, maar me hier volledig in verdiepen vond ik echt teveel gedoe. Bij Online Marketing Expert hebben ze hier veel meer kennis van en ervaring in. Ze proberen niet zomaar wat, ze weten precies wat werkt en wat niet. Dat creëert voor mij rust en tijd die ik op een andere manier kan besteden aan mijn business. Heel fijn dat ik het niet alleen hoef te doen en dat ik gewoon kan doen waar ík goed in ben.”

Welke rol heeft Online Marketing Expert voor jou en wat voegt dit toe aan jouw bedrijf?

“Een activerende rol. Als ik alleen werk schuif ik bepaalde dingen toch vaak op de lange baan. Maar als ik weet dat iemand op mijn input zit te wachten, dan ga ik er veel sneller mee aan de slag. Daarnaast denken ze met me mee, geven duidelijke feedback en komen zelf proactief met ideeën. Ik werk veel samen met Nelleke uit het team van Online Marketing Expert. Toen ik hoorde dat iemand anders dan Marieke mij ging ondersteunen dacht ik even ‘wil ik dat wel?’. Maar dat was achteraf gezien helemaal niet nodig. Nelleke zit volledig op dezelfde lijn en denkt net zo goed mee over mijn business.”

Wat is het volgende doel of de stap die jullie samen gaan zetten?

“We gaan nu verder met het ontwikkelen van de marketing funnel. De voorkant kan namelijk wel geoptimaliseerd zijn, maar als er aan de achterkant ‘lekken’ zitten, dan heeft het nog geen zin. Zo gaan we de betaalomgeving testen en de e-mailfunnel aanscherpen door te testen met bijvoorbeeld de tijden waarop we mails versturen, de onderwerpregels die we gebruiken en de inhoud en frequentie van de mails.”

Benieuwd naar de verhalen van onze ander klanten? Bekijk hier alle klantverhalen over hun samenwerking met Online Marketing Expert.

Hoe kan het team van Online Marketing Expert jou helpen?

Wat jouw startpunt ook is, Online Marketing Expert begeleidt je stap voor stap door het online marketing funneltraject. Samen optimaliseren we jouw marketing funnel. Ben je benieuwd hoe? Laten we kennismaken!