Neem contact op met Marieke: marieke@onlinemarketingexpert.nl

Online Marketing Expert

Nettie Bom- Jouw LijfLijn

De kracht van groot denken en een helikopterview

Jouw LijfLijn heeft een belangrijke missie

Nettie Bom van Jouw LijfLijn helpt mensen, die worstelen met gezondheidskwalen of hun gewicht, structureel gezondere keuzes maken. Daarnaast leidt ze professionals op praktische wijze op tot coach van het gezondheidsprogramma De EetLijn. Nettie wilt Nederland gezond(ER) maken en ik adviseer haar bij haar online marketing strategie.

Hoe was de situatie voordat je de Online Marketing Expert inschakelde?

“Ik vond het lastig om mijn bedrijf op waarde te schatten, ik zag zelf nog niet waar deze waarde precies in zat. Daarnaast was ik teveel met uitvoerende taken bezig, waardoor ik weinig vrije tijd had en onvoldoende ruimte om mijn bedrijf verder te ontwikkelen. Ik probeerde wel op verschillende manieren informatie op te doen om te kunnen groeien, door het volgen van webinars bijvoorbeeld. Het nadeel van deze gratis diensten is dat iedere aanbieder weer een andere visie heeft op slechts een klein onderdeel van online marketing, bovendien bieden ze geen hulp bij de praktische uitvoering. Marieke pakt op een praktische manier je complete online marketing aan.”

Wat wilde je bereiken?

“Ik wilde een manier vinden om met minder tijd meer uit mijn bedrijf te halen. Planmatiger werken, met meer structuur en volgens één duidelijke lijn. Delegeren, automatiseren en digitaliseren waren daarvoor noodzakelijk en hier kon ik wel wat hulp bij gebruiken. Ik kende Marieke al op dit gebied, dus de overtuiging dat zij me kon helpen was er al. Over de investering heb ik wel even na moeten denken, maar als ik er nu op terugkijk was die het zeker waard. De werkwijze van Marieke is naar mijn idee uniek, om de paar weken hebben we een Skype gesprek om de voortgang te bespreken. Deze ondersteuning is voor mij heel waardevol.”

De tools en acties die we hebben ingezet

Ik begeleid Nettie sinds 2017 door middel van één op één coaching. Haar doel was om De EetLijn verder uit te rollen en nog meer coaches op te leiden om haar missie te realiseren. In de eerste fase hebben we samen onderzocht hoeveel tijd ze besteedde aan zelf cliënten adviseren en het werven van nieuwe EetLijn coaches. Wat bleek? 80% van haar tijd werd besteed aan de begeleiding van cliënten en marketingactiviteiten gericht op deze doelgroep. Slechts een klein percentage van haar tijd maakte ze vrij voor het opzetten van een businessmodel om nieuwe coaches aan te trekken. Om haar bedrijf op te kunnen schalen en te automatiseren moest er dus iets veranderen. We vonden een manier die goed bij Nettie past en op basis hiervan hebben we verschillende acties uitgevoerd om nieuwe EetLijn coaches te binden. Daarnaast hebben we ook nieuwe acties ontwikkeld voor consumenten die een gezonde leefstijl willen.

  • Met een gratis weggever meer e-mailadressen verzameld van potentiële coaches.
  • Een salesfunnel ingericht om leads gericht op te volgen via e-mail en Facebook Messenger.
  • Zoveel mogelijk automatiseren en digitaliseren.
  • Een nieuwe website gelanceerd
  • Haar verdienmodel voor nieuwe trainingen opgebouwd.
  • Het aanbod voor nieuwe coaches van De EetLijn uitgebreid.
  • Een nieuwe weggever met kookvideo’s inclusief een salesfunnel
  • Een nieuw online inspiratieprogramma ontwikkeld en in de markt gezet voor mensen die willen werken aan een gezonde leefstijl.

Wat hebben we tot nu toe samen bereikt?

Wat heeft Nettie bereikt? Poeh, wat niet? Ze is echt een toponderneemster. Het voornaamste is dat ze de waarde van haar bedrijf en product heeft erkend. Deze toegevoegde waarde draagt ze nu ook uit naar de coaches die bij haar de training volgen. Ze heeft al veel gewonnen, maar met haar nieuwe manier van werken en denken gaat ze nog veel meer bereiken. Ik vind het ontzettend fijn dat ik haar hierbij mag adviseren.

“Naast mooie financiële resultaten en een praktische aanpak heeft Marieke me ook met een helikopterview naar mijn eigen bedrijf leren kijken, me groter leren denken en laten inzien hoe waardevol mijn product is. Naast de training voor De EetLijn coaches ondersteunde ik hen namelijk ook bij hun businessmarketing, wat een uniek concept is. Dat hebben we dus verder uitgewerkt. Daarnaast heeft ze ervoor gezorgd dat mijn marketingactiviteiten nu structureel volgens een planning uitgevoerd worden en dat ik zaken ben gaan uitbesteden aan anderen. Bijvoorbeeld het plaatsen van blogs en recepten. ”

Welke toegevoegde waarde heeft de Online Marketing Expert voor jou?

“Marieke is een prettige gesprekspartner, luistert goed en komt met praktische adviezen en heldere inzichten. Ze houdt me met twee benen op de grond en zorgt ervoor dat ik met meer structuur en minder adhoc te werk ga. Wanneer ik nieuwe kansen zie leg ik deze aan Marieke voor en zij geeft op basis hiervan advies. Zij is heel reëel in wat wel of niet binnen mijn focus past en houdt me scherp. Wat ik vooral zo fijn vind zijn de één op één gesprekken via Skype in het coachingstraject. Buiten de Skype gesprekken kan ik Marieke ook altijd benaderen met vragen, in de Facebookgroep of via een mail. Dan heb ik vaak dezelfde dag nog antwoord.

Ik vind de ondersteuning die Marieke biedt erg waardevol, ik verwijs andere ondernemers dan ook regelmatig naar de Online Marketing Expert.”

Wat staat er nog op de planning?

“Ik wil nog verder digitaliseren, de nieuwe website is sinds een paar maanden opgeleverd en later in het jaar wordt er een ledenomgeving aan toegevoegd. Groeien met mijn bedrijf is een mooie ambitie, maar aan de andere kant vind ik meer vrijheid ook belangrijk. Mijn ultieme doel voor 2019 is in elk geval dat er zoveel actieve coaches van De EetLijn in Nederland zijn dat potentiële klanten niet verder dan 30 minuten hoeven te reizen om er een te bereiken.”

Wil jij als ambitieuze ondernemer ook jouw groei ambities realiseren en ben je op zoek naar een daadkrachtige partner die je daarbij adviseert? Neem dan contact met mij op.

Klaar om zelf aan de slag te gaan?

Ontbreekt het je aan kennis en tijd om een gedegen online marketing strategie te maken, en heb je ambitieuze groeidoelstellingen?

Neem dan contact met mij op voor een gratis groeigesprek