Jonge, vrouwelijke fotografen helpen met hun onderneming en hen inspireren op het gebied van fotografie. Dat is waar Marit Hilarius van MHilarius nou écht gelukkig van wordt. Haar bedrijf is dan ook ontstaan vanuit haar passie voor fotografie én haar kennis van online marketing. Waar zit voor haar dan de meerwaarde van de Online Marketing Expert vraag je je misschien af? Lees verder en je ontdekt het…
Marit, kun je wat meer vertellen over hoe jouw bedrijf ontstaan is?
“Ik ben al 10 jaar fotograaf. Toen ik voor mijn opleiding een blog moest gaan bijhouden, was het onderwerp natuurlijk snel gekozen; fotografie. Ik kwam erachter dat ik bloggen ontzettend leuk vind en sindsdien was ik niet meer te stoppen. Vanuit het inspireren heb ik mijn bedrijf opgebouwd; ik wil fotografie en ondernemen leuker én makkelijker maken voor jonge, vrouwelijke fotografen. Ook (online) marketing is daar onderdeel van. Omdat ik naast mijn bedrijf flink wat ervaring heb opgedaan als online marketeer en webdesigner bij een marketingbureau, kan ik hen hierbij goed helpen. Dat doe ik door middel van inspirerende blogs, leerzame tutorials en cursussen.”
“Ik had al veel ervaring binnen de marketing, dus ik wist wel hoe een funnel en e-mailmarketing werkte, maar toch zag ik er als een berg tegenop om er zelf aan te beginnen.”
Nu dan de grote vraag: hoe kwam je bij Marieke terecht?
“Toen mijn functie bij het marketingbureau ophield, besloot ik om voor de volle 100% voor mijn eigen bedrijf te gaan. Dat betekende dat als ik er alles uit wilde halen, ik gefocust en strategisch moest gaan werken, serieuze plannen maken. Ik had natuurlijk al veel ervaring binnen de marketing, dus ik wist wel hoe een funnel en e-mailmarketing werkte, maar toch zag ik er als een berg tegenop om eraan te beginnen voor mezelf. Het was te veel, te groot en vond het lastig om dit stap-voor-stap aan te pakken. Ik wist dat ik hulp nodig had om er structuur in aan te brengen. Ik werkte voorheen al samen met iemand, maar dat bleek niet de juiste match. Via een oproep op social media kwam ik afgelopen februari met Marieke in contact.”
Wat was je vraag aan haar?
“Mijn doel is om binnen een jaar ruim van mijn onderneming te kunnen leven. Daarvoor was het nodig om doelgericht te gaan adverteren, mijn e-maillijst uit te bouwen en een goede e-mailmarketingstrategie te ontwikkelen. Ik had al een funnel op mijn website, maar dat had nog niet zo veel inschrijvingen opgeleverd. Daar moest meer uit te halen zijn. Dat Marieke dit totale pakket beheerst vond ik echt ideaal en na mijn gesprek met haar had ik er meteen een goed gevoel over.”
Heb je dan helemaal niet getwijfeld om met haar in zee te gaan?
“Nou, ik moet je zeggen, de investering was wel even slikken. Maar ja, ik had me voorgenomen om het onderste uit de kan te halen, en dan moet je nu eenmaal investeren. Bovendien had ze me echt overtuigd dat het heel haalbaar was om de investering op vrij korte termijn terug te verdienen. Alles voelde goed, dus ik heb de knoop doorgehakt.”
Dus jullie werken nu een paar maanden samen, zie je al resultaat?
“Nou en of! Het is echt bizar hoe snel mijn bezoekersaantallen, mailinglijst en omzet gegroeid zijn. Marieke stond er zelf ook van te kijken. Het zal misschien niet altijd zo makkelijk gaan, maar het kán dus absoluut. Om je een idee te geven: mijn mailinglijst was in enkele maanden tijd van 800 naar 5.000 ontvangers gegroeid! En hij groeit nog steeds hard. Ook in mijn online shop merk ik dat het aantal aankopen sterk gestegen is.”
Hoe hebben jullie dat voor elkaar gekregen, wat is er ingezet?
“Door mijn Mailblue Active Campaign en product funnels op de juiste manier in te richten, goede focus te leggen met een blik op de toekomst en door advertenties slim in te zetten. Daarnaast heeft ze met me meegedacht over de invulling van mijn ‘freebies’, de gratis weggevers op mijn site. De combinatie van dit alles is goud waard.”
Wat heeft jullie samenwerking je verder nog gebracht?
“Het feit dat Marieke mijn eigenschappen aanvult is echt bijzonder. Tijdens onze calls ontstaan er steeds nieuwe ideeën, waar ik helemaal enthousiast van word, maar soms ook nogal chaotisch. Marieke weet alles wat we besproken hebben om te toveren in een volledig uitgedacht plan, een proces helemaal in stapjes opgedeeld. Die structuur en proactiviteit is precies wat ik nodig heb, ik hoef haar nergens aan te herinneren, zij is eerder mijn stok achter de deur. Ik heb bij haar het gevoel dat ze mét me werkt in plaats van vóór me. Het geeft rust en vertrouwen dat ik echt van haar op aan kan en dat ze samen met mij aan mijn bedrijf bouwt.”
Wat gaan jullie je in de nabije toekomst nog op richten?
“Ik werk aan een nieuw platform, voor dezelfde doelgroep, maar dan op het gebied van ondersteuning bij marketing en design. Onderdeel daarvan is een cursusmodule. Voor dit platform moeten we eigenlijk hetzelfde gaan inzetten als voor MHilarius, dus dat staat de komende tijd op de planning. Tja, en mijn winst verder vergroten natuurlijk, want ook voor dit platform en de bijbehorende software zijn investeringen nodig. Maar ook daarvan weet ik zeker dat het met de juiste marketingstrategie haalbaar is.”
Wil je lezen hoe anderen de samenwerking met de Online Marketing Expert ervaren? Bekijk nog meer klantverhalen.