Neem contact op met ons: info@onlinemarketingexpert.nl

Klant verhaal van Marre Smit

Marre Smit is webdesigner, trendwatcher, online teacher, maar vooral een doener!

Marre Smit is al 20 jaar ondernemer, waarvan ze alweer een flinke tijd als webdesigner werkt. Haar kracht zit in het vertalen van de visie van haar klanten in een goed converterende custom website, waarbij ze volop gebruikmaakt van haar trendwatching skills. Maar dat is niet alles: ook ondernemers die zelf aan de slag willen met een website begeleidt ze, met behulp van een online programma. Om met haar online programma meer ondernemers te bereiken besloot ze Facebookadvertenties in te gaan zetten. Dit was de aanleiding om begin 2021 een samenwerking met Online Marketing Expert aan te gaan.

Marre, je bent al 20 jaar ondernemer, vertel eens wat meer over jouw business!

“Ik bied twee soorten diensten aan, afgestemd op twee verschillende doelgroepen. Enerzijds ontwikkel ik custom websites, voor doorgewinterde ondernemers die hun website actief als marketingtool willen inzetten voor hun bedrijf. Anderzijds bied ik een online programma aan voor ondernemers die nog niet klaar zijn om op te schalen, maar zelf eerst willen weten hoe het werkt, een website bouwen. Dit doen ze in 8 weken tijd!”

Waardoor klopte je juist een half jaar geleden bij Online Marketing Expert aan?

“Ik besteedde bepaalde zaken in mijn business al uit. Herhaaldelijke taken werden uitgevoerd door mijn VA. Webdesign werkzaamheden die minder aandacht op strategisch niveau vereisten werden opgepakt door junior designers in mijn team. Daarnaast werkte ik samen met iemand die funnels ontwikkelde. Toen ik merkte dat mijn doelgroep voor het online programma – dat ik inmiddels zo’n twee jaar aanbood – verzadigd begon te raken, wist ik dat ik mijn bereik moest vergroten. Facebook adverteren leek me daar een goede manier voor, dus ik zocht iemand die me daar specifiek bij kon helpen.”

Je advertenties moeten goed aansluiten op de rest van je funnel. Daarom wilde ik graag dat dit allemaal op één plek werd geregeld.”

Waarom koos je ervoor om Online Marketing Expert te benaderen?

“Ik deed een oproep in een Facebookgroep en kreeg verschillende suggesties van mensen. Ik ben toen op verschillende websites gaan kijken en heb onder andere met Marieke van Online Marketing Expert contact opgenomen. Wat me meteen aansprak was haar daadkracht en dat ze geen blad voor de mond neemt. Ook al zijn we uit ander hout gesneden, het klikte direct. Wat ik ook belangrijk vond was dat de partij met wie ik ging samenwerken niet alleen verstand had van adverteren, maar óók van funnels. Je advertenties moeten namelijk goed aansluiten op de rest van je funnel; één geheel vormen. Daarom wilde ik graag dat dit allemaal op één plek werd geregeld. Bij Online Marketing Expert kon ik alles onderbrengen.”

Welk resultaat had je voor ogen?

“Allereerst meer mensen binnen mijn doelgroep bereiken, daarvoor moest ik beter zichtbaar worden bij de juíste mensen. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om meer online cursussen te verkopen, maar de basis moet er eerst zijn. Dat kost flink wat tijd als je het goed wilt doen. Ik begrijp dat dit de juiste manier is, maar ik ben wel vrij ongeduldig, dus dat was best even wennen.”

“Ik heb als ondernemer steeds allerlei ideeën, als het ene niet meteen werkt, dan probeer ik weer iets anders. De aanpak die Marieke en haar team hebben is gebaseerd op focus; blijven meten, tweaken en optimaliseren tot het werkt.”

Op welke manier was het wennen?

“Nou, bijvoorbeeld: ik bood voorheen verschillende weggevers op mijn site aan, die hebben we allereerst teruggebracht naar één weggever, die we nu voortdurend evalueren en optimaliseren. Die focus, dat was voor mij nieuw. Ik heb als ondernemer steeds allerlei ideeën, dus als het ene niet meteen werkt, dan probeer ik weer iets anders. De aanpak die Marieke en haar team hebben is; blijven meten, tweaken en optimaliseren tot het werkt. Ik zie daar nu het nut zeker van in.”

Welke stappen hebben jullie sinds begin dit jaar samen gezet?

“We zijn begonnen met het vinden van de juiste doelgroep via Facebook adverteren, door heel veel content te maken, delen en testen. Dit levert veel waardevolle informatie op, want hierdoor kunnen we nóg meer mensen met dezelfde eigenschappen benaderen met advertenties. Zo wordt die groep steeds specifieker, groter en kun je je content nog gerichter op hen afstemmen. Hier gaat heel veel tijd in zitten, dus de eerste maanden waren we daar zoet mee.

Zoals gezegd hebben we dus mijn weggever geoptimaliseerd, maar we hebben samen ook een webinar met e-mailfunnel ontwikkeld. Ik schreef de content voor de e-mails en Marieke en haar team gaven feedback op de presentatie en deden het technische gedeelte; het bouwen en inrichten van de funnel.”

Wat heeft jullie samenwerking je tot nu toe gebracht?

“In eerste instantie structuur en focus. Ik kan nogal van de hak op de tak gaan, maar Marieke filtert er de juiste zaken uit en richt daar dan alle aandacht op. Ze houdt mij scherp en leert me tegelijkertijd geduld te hebben. Ik ben namelijk nog niet waar ik wil zijn, qua verkoop van cursussen, maar het begint te komen. Ik ben overtuigd van het nut van deze aanpak.

Verder vind ik het heel prettig dat ze bij Online Marketing Expert voortdurend nagaan waar verbetering mogelijk is. Dat geldt ook voor mijn webinars. Om een voorbeeld te geven: de stap van het volgen van een webinar naar het investeren in een cursus is voor deelnemers soms vrij groot. Daarom bood ik mondeling altijd nog een belmoment aan tijdens het webinar, om wat uitgebreider in te gaan op vragen van potentiële klanten. Dat bleek goed te werken en dus raadde Marieke aan om dit als call-to-action in de presentatie zelf op te nemen. Dit trekt twijfelaars vaak alsnog over de streep.”

“Ik kan zelf prima een advertentie maken en doelgroepen aanklikken, maar het gaat zoveel verder. Wat het team van Online Marketing Expert kan is echt een level hoger.”

Waar werken jullie momenteel en de komende tijd nog aan?

“Verschillende zaken. We hebben heel kortgeleden nieuw aanbod ontwikkeld, een lager geprijsd product. Ook weer om die stap van gratis informatie naar betaalde cursus wat kleiner te maken. Op die manier kunnen klanten mij en mijn werkwijze eerst beter leren kennen, voordat ze een grotere investering doen. Over een paar maanden staat er een nieuw webinar op het programma en verder gaan we gewoon door met optimaliseren van wat er nu staat.”

Heb je nog een boodschap voor andere ondernemers?

“Er zijn veel mensen en bedrijven die zeggen dit soort werk voor je te kunnen doen, maar het is echt een vak apart hoor! Ik ben zelf behoorlijk technisch en kan prima een advertentie maken en doelgroepen aanklikken, maar het gaat zoveel verder. Wat het team van Online Marketing Expert kan is echt een level hoger. Het is een investering, maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal.”

Hoe kan het team van Online Marketing Expert jou helpen?

Wat jouw startpunt ook is, Online Marketing Expert begeleidt je stap voor stap door het online marketing funneltraject. Samen optimaliseren we jouw marketing funnel. Ben je benieuwd hoe? Laten we kennismaken!