Neem contact op met ons: info@onlinemarketingexpert.nl

Klantverhaal Marissa Bonants

MARISSA BONANTS HELPT ONDERNEMERS BOUWEN AAN EEN WINSTGEVEND BEDRIJF

Met haar post-master registeraccountant diploma op zak en 6 jaar financiële werkervaring te hebben opgedaan aan de Zuidas in Amsterdam, vond ze het anderhalf jaar geleden tijd worden om als zelfstandig ondernemer verder te gaan. Met The Money Mate helpt ze nu ondernemers en bedrijven meer financieel inzicht krijgen als vertrekpunt richting een winstgevender bedrijf. Ze richt zich met name op ondernemers die een fysiek product verkopen, waarmee allerlei financiële uitdagingen gemoeid zijn, zoals het bepalen van prijzen en een goed verdienmodel, inzicht houden in de in- en verkopen en de planning van uitgaven en investeringen. Begin dit jaar benaderde Marissa ons en kort na het kennismakingsgesprek volgde een mooie samenwerking. Hierover werd zij geïnterviewd.

“Ik zocht een goede partij die zich niet alleen met adverteren bezighoudt, maar ook met me meedenkt over mijn strategie.”

Marissa, wat was het moment dat je contact opnam met Online Marketing Expert en waarom?

“Ik had mijn programma ‘The Money Making Impact School’ ontwikkeld en toen dat aanbod eenmaal goed stond, wilde ik groeien met mijn business. Ik zette bijvoorbeeld online adverteren al in om meer leads te verzamelen. Dit had ik uitbesteed; iets waar ik een voorstander van ben en wat ik mijn klanten ook regelmatig adviseer. Toch was ik er zelf altijd wel bij betrokken, want ik wilde weten hoe de advertenties het deden, welke goed of minder goed liepen en wat ik moest aanpassen om dat te verbeteren. Ik zocht een goede partij die zich niet alleen met adverteren bezighoudt, maar ook met me mee kon denken over het totaalplaatje, over mijn strategie en over het verbeteren van mijn weggevers voor meer conversie.”

Hoe kwam je vervolgens in contact met Marieke van Online Marketing Expert?

“Ik had Marieke’s naam al verschillende keren getagd zien worden in verschillende oproepen binnen de Business Babes groep op Facebook. Toen ik haar later ook nog een keer op LinkedIn voorbij zag komen dacht ik; laat ik met haar maar eens een gesprek plannen. De indruk die ik tijdens het gesprek kreeg was meteen erg positief. De aanpak die ze met haar team heeft kwam meteen heel vertrouwd en professioneel op me over.”

Heb je lang nagedacht over de samenwerking?

“Ik heb niet meteen ja gezegd, moest er wel even over nadenken. Het is best een investering, maar aan de andere kant; het voelde goed en als ik iets uitbesteed dan wil ik het goed doen. Ik ben dan ook niet iemand die 5 verschillende opties gaat afwegen voordat ik een keus maak. Inmiddels werken we zo’n 5 maanden samen.”

“Er zijn partijen die je 1.000 nieuwe leads voor een bepaald bedrag beloven, maar dat valt altijd tegen. Marieke was meteen heel eerlijk en realistisch, daarom had ik in haar wel direct vertrouwen.”

Wat gaf voor jou de doorslag?

“Dat Marieke heel eerlijk en realistisch was in het gesprek en dat ze met haar team echt het totaalplaatje bekijkt, je strategie, je doelgroep, je aanbod, je weggevers en advertenties. Van collega-ondernemers hoorde ik dat er partijen zijn die alleen adverteren aanbieden als dienst en dan bijvoorbeeld 1.000 nieuwe leads voor je webinar beloven voor een bepaald bedrag. Maar dat valt bijna altijd tegen. Het zegt ten eerste niets over de kwaliteit van die leads en als de rest van je funnel niet op één lijn ligt, dan valt je conversie ook tegen. Bij Online Marketing Expert had ik hier wel vertrouwen in omdat ze geen loze beloften doen, maar wel kijken wat er mogelijk is.”

Hoe hebben jullie het vervolgens aangepakt, wat was de eerste stap in jullie samenwerking?

“Allereerst hebben we gekeken naar mijn doelgroep en naar de inhoud van mijn aanbod; dat is de basis voor mijn strategie en advertenties. Omdat ik nog niet zo heel lang onderneem moet ik soms nog uitvinden wat nu echt bij mij past. Marieke was ook aanwezig bij een van mijn webinars; wat vertel ik hier precies in, lever ik genoeg maar niet teveel waarde, hoe is de opbouw? Het webinar hebben we vervolgens verder geoptimaliseerd, waardoor hij nu als veel waardevoller wordt gezien door deelnemers en hij ook beter converteert. Ook met adverteren zijn we vrijwel meteen gestart, want van daaruit konden we ‘on the go’ de advertenties steeds verder tweaken.”

Hoe ziet jouw funnel er nu precies uit?

“De eerste stap is natuurlijk adverteren. In eerste instantie op Instagram, maar we zijn ook aan het onderzoeken of LinkedIn adverteren interessant voor mij is. Als mensen op een advertentie klikken komen ze terecht bij mijn masterclass ‘In no-time grip op je cijfers’; dit is het webinar. Aan het eind van het webinar doe ik mijn aanbod voor deelname aan ‘The Money Making Impact School’ en vertel ze hier meer over.”

“De samenwerking met Online Marketing Expert zorgt naast mooie resultaten in de cijfers ook voor structuur. Zo heb ik geleerd dat me op één ding tegelijk focussen uiteindelijk veel meer oplevert.”

Wat heeft de samenwerking met Online marketing Expert je tot nu toe opgeleverd

“Ten eerste heel veel structuur. Zo heb ik geleerd dat op één ding tegelijk focussen me uiteindelijk veel meer oplevert. Bijvoorbeeld eerst mijn webinar optimaliseren en dan pas weer energie in iets anders steken. Ook kan ik het werk dat het team van Online Marketing Expert van me overneemt met een gerust hart loslaten. Die stress had ik eerst wel, dus dat is me heel veel waard. Maar ook in de cijfers is het resultaat van onze samenwerking echt al zichtbaar. Door het strategischer insteken van mijn mails ben ik van een gemiddelde opkomst van 30% gestegen naar 50%. Het aantal kopers per masterclass ligt daarmee gemiddeld op 15%.”

Wat vind je de grootste toegevoegde waarde van deze samenwerking?

“Dat ze bij Online Marketing Expert echt van A tot Z meedenken én dat ze niet alleen het strategische stuk op zich nemen, maar ook het operationele. Alles wat we bedenken wordt dus ook meteen uitgevoerd. Als je het uitvoerende aan een andere partij zou overlaten krijg je altijd ruis op de lijn en dat heeft ook invloed op de resultaten.

De komende tijd richten we ons op het nóg verder optimaliseren van wat er al staat en op basis daarvan schalen we verder op. Ook werken we aan een nieuwe weggever; een e-book. Vooralsnog gaan we redelijk op dezelfde voet verder, maar ik zie voor de toekomst zeker nog meer mogelijkheden om verder te groeien samen.”

Hoe kan het team van Online Marketing Expert jou helpen?

Wat jouw startpunt ook is, Online Marketing Expert begeleidt je stap voor stap door het online marketing funneltraject. Samen optimaliseren we jouw marketing funnel. Ben je benieuwd hoe? Laten we kennismaken!