Online Marketing Expert

Je marketingbasis, dé sleutel tot succes | Online Marketing Expert

Een goede marketingbasis, dé sleutel tot succes

Hoe een goede online strategie jouw doelen helpt behalen

Net als bij het bouwen van een huis is de fundering van je marketingstrategie het allerbelangrijkst. Als de basis staat, dan kun je erop verder bouwen. Maar is de fundering zwak, dan moet je in het ergste geval steeds opnieuw beginnen. Zo werkt het ook met je online marketingstrategie. Heb je niet helder voor ogen waarom en voor wie je het doet, dan zullen je online activiteiten nooit het gewenste effect geven. Een stevige marketingbasis helpt je om focus te houden en jouw visie te vertalen naar je potentiële klanten.

Wat houdt jouw succes tegen?

Wat zijn de uitdagingen die je nog niet overwonnen hebt en die de groei van je bedrijf belemmeren? Misschien heb je wel ideeën maar word je dagelijks zo opgeslokt door andere werkzaamheden dat je geen tijd hebt om actief aan de strategie van je bedrijf te werken. Het kan ook zijn dat jij of je personeel specifieke kennis missen op online marketing gebied, je doelgroep is online te vinden maar waar? En hoe ga je ze bereiken? Sommige ondernemers vinden het bovendien moeilijk om de controle over hun marketingactiviteiten (deels) los te laten. Al deze uitdagingen zijn heel begrijpelijk, maar ze blokkeren wel de weg naar nog meer succes.

Lees hier welke succesvolle ondernemers eerder ook voor dergelijke uitdagingen stonden.

Vind een partner die je vertrouwt en je helpt bouwen

Wanneer tijd, kennis, ervaring, focus of vertrouwen je groei tegenhouden, ga dan zorgvuldig te werk bij het vinden van een partner die je helpt bouwen aan een professionele marketingstrategie voor je bedrijf. Die naar je luistert, de tijd neemt om je te leren kennen en die met een gegronde strategie jouw doelen helpt behalen. De Online Marketing Expert is zo’n partner. Ik help je focus creëren en behouden en coördineer al jouw online marketing- en communicatieactiviteiten. Dit doe ik op basis van drie stappen in mijn maatwerktraject, namelijk:

  1. het ontwikkelen van een online aanpak die bij jouw bedrijf past;
  2. het online inrichten van alle tools die hiervoor nodig zijn;
  3. door online resultaat te behalen en dit natuurlijk samen te vieren!

De online aanpak

In deze fase ligt mijn focus vooral op luisteren, observeren en de juiste vragen stellen. Ik wil weten wie je bent, waarom je doet wat je doet en wat je wilt bereiken. Op die manier kan ik gericht aan de slag met het maken van een plan van aanpak. Hierin staat bijvoorbeeld:

  • wie jouw doelgroep is;
  • wat je doelen en je visie zijn;
  • wat je wilt uitstralen;
  • de tone-of-voice waarmee je gaat communiceren;
  • waar je doelgroep zich bevindt;
  • hoe de huidige online zichtbaarheid matcht met het bovenstaande;
  • en welke middelen we inzetten om potentiële klanten te bereiken.

Online inrichten van je marketingtools

In fase 2 van het traject ga ik aan de slag met het inrichten van je online marketingtools en het optimaliseren van het marketingproces. Hiermee leg ik de basis voor al je marketing- en communicatieactiviteiten die ervoor gaan zorgen dat jij meer klanten bereikt in minder tijd. Wat ik precies voor je doe?

  • Je website en inbound marketing
  • Het inrichten van een salesfunnel op je website.
  • Je marketingproces structureren en zoveel mogelijk automatiseren.
  • Het creëren van een passende huisstijl door middel van grafisch ontwerp en fotografie.
  • Je e-mailmarketingsysteem en social media platformen inrichten.
  • Samen met jou een contentplanning

Online resultaat behalen en nieuwe plannen maken

In de laatste fase van het online marketing traject bekijk ik actief welke acties wel of niet werken. Welke social media platformen het meest succesvol zijn en welk gedrag je doelgroep online vertoont. Hierop kunnen we vervolgens gaan bijsturen of aanscherpen en weer nieuwe toekomstdoelen bepalen.

En tot slot, de mooie resultaten vieren we natuurlijk samen! Want dat is de brandstof voor de weg naar nóg meer succes.

De sleutel tot succes is dus een goede marketingstrategie. Merk je dat je genoeg ideeën hebt, maar dat het ontbreekt aan een gedegen strategie die zorgt voor nog meer resultaat? Dan is het tijd om je strategie eens onder de loep te nemen. Ik help je hier graag bij. Laten we kennismaken!