Online Marketing Expert

Ondernemer, investeer tijd in de groei van je bedrijf

Investeer tijd in de groei van je bedrijf

Je hebt als ondernemer duizenden plannen en ideeën die succesvol kunnen worden, had je nu maar de tijd om ze uit te voeren. Wat zou je kunnen bereiken als je ineens wél tijd had? Je omzet zou groeien, het zou je meer rust geven en je zou de focus meer kunnen leggen op de strategie van je bedrijf.

Investeren en opschalen kan best een uitdaging zijn, maar doe je het niet, dan loop je in de tussentijd kansen mis. Verzamel dus de juiste mensen om je heen en ga er gewoon voor!

KUN JIJ HET JE VEROORLOVEN OM JE BEDRIJF NÍET TE LATEN GROEIEN?

Je herkent het als ondernemer vast wel, je hebt honderdduizend plannen en ideeën, maar niet de tijd om ze te onderzoeken of uit te voeren. Wat als je nu wel tijd had, hoe zou je bedrijf zich dan ontwikkelen en wat zou het je opleveren?

DE KANSEN DIE JE LAAT LIGGEN DOOR TIJDGEBREK

Als ondernemer pak je in het begin alles aan wat er op dat moment in je bedrijf speelt. Naast de betaalde diensten die je levert houd je je bezig met allerlei randzaken. Je beantwoordt mails en telefoontjes, je voert zelf je marketingacties uit en beheert de administratie. En dit is nu juist een valkuil voor veel ondernemers, alles zelf willen blijven doen om de regie te houden of om kosten te besparen, want je kunt het tenslotte zelf snel en goed. Je bespaart misschien wat geld, maar wat zou het je opleveren als je deze kostbare tijd zou investeren in nieuwe groeikansen? Wat loop je dus mis door alles zelf te blijven doen?

REDENEN OM WÉL VOOR GROEI TE KIEZEN

Wat zou er kunnen gebeuren als je ervoor kiest om te investeren in de groei van je bedrijf? Als je niet alles zelf uitvoert, maar je focust op dat wat écht kansen biedt.

  1. Meer capaciteit, meer klanten en dus meer omzet.
  2. Meer bestaansrecht, je kunt een groter stuk van de markt bedienen.
  3. Een bedrijf van grotere omvang trekt grotere klanten aan.
    Je kunt meer rust creëren, door met mensen te werken die je vertrouwt (personeel en/of externen).
  4. Je hebt meer vrijheid en je bedrijf wordt onafhankelijker. Ben je zelf een dagje afwezig, dan valt niet alles in het water.
  5. Je rol verandert, je kunt je beter focussen op strategisch niveau en leiderschap.
  6. Het creëert waarde, maakt je bedrijf verkoopbaar in de toekomst.

NIET STUURLOOS EN ADHOC INVESTEREN

Het is natuurlijk niet zo dat alles waarin je investeert ook direct resulteert in meer omzet, was het maar waar😉. Ik kom regelmatig ondernemers tegen die geen inzicht in hun eigen cijfers hebben, dan is het lastig om realistische doelen te stellen. Aangezien je eigenlijk dus niet weet wat je beginpunt is. Regelmatig gaat dit ook gepaard met gebrek aan een duidelijke richting of focus. Door te kiezen schiet je met scherp in plaats van met hagel. Sommige bedrijven spenderen veel geld aan online marketingactiviteiten, maar hebben geen focus of structuur. Op die manier zal het dan ook niet bijdragen aan de groei van het bedrijf. Ze blijven dan hangen in het zomaar wat doen voor hun gevoel.

HOE HET TRAJECT VAN ONLINE MARKETING EXPERT JOU HELPT GROEIEN

Zoals gezegd heb je realistische doelen nodig om naartoe te werken. Maar begrijp me niet verkeerd, ze mogen natuurlijk ook best ambitieus zijn. Ik help je met mijn online aanpak bij het in kaart brengen van je startpunt, we voeren een nulmeting uit. In deze stap leggen we de focus op jouw doelen en hoe we deze kunnen realiseren. Ik ga vervolgens aan de slag met het online inrichten van je online marketingtools, zoals de website, social media en e-mailmarketing. Doelgericht werken betekent natuurlijk ook dat we de resultaten meten, aan de hand van vastgestelde kpi’s.

REKEN UIT WAT OPSCHALEN JOU OPLEVERT

Meten is weten, wil je ook onderzoeken wat anders met je tijd omgaan jouw bedrijf kan opleveren? Maak dan een overzicht van al je taken en hoeveel tijd je hier aan besteedt. Wat kost het om deze taken uit te besteden aan een expert? Wat levert het je op als je de tijd die je overhoudt effectief besteedt aan betalende klanten of het ontwikkelen en uitbouwen van jouw aanbod? Als je het goed aanpakt verdien je de kosten van het uitbesteden snel terug.

BEN JIJ KLAAR OM OP TE SCHALEN?

Maar kun je wel wat hulp gebruiken bij je online marketingstrategie? Vraag snel een exclusief groeigesprek aan.