Neem contact op met Marieke: marieke@onlinemarketingexpert.nl

Online Marketing Expert

Lisette Tol

Lisette Tol Businesscoach vertelt over onze samenwerking

Businesscoach Lisette Tol helpt ondernemers hun ambitie volgen en doorbreken naar het volgende niveau. Ze kijkt samen met haar klanten naar wat er nodig is om door te groeien naar ‘the next level’. Sinds 2018 ondersteun ik Lisette als Online Marketing Expert bij het inzetten van de juiste tools voor haar bedrijf.

Hoe was de situatie voordat je de Online Marketing Expert inschakelde?

“Ik werkte met een VA en dat beviel goed, alleen leek het me nog fijner om ook echt een sparringpartner op niveau te hebben, met wie ik mijn marketingstrategie kon bespreken. Ik was namelijk gestart met LinkedIn advertenties en wilde dit goed lanceren. Ik werkte wel samen met een bureau dat mijn social media uit handen nam, waaronder advertenties op Facebook en Instagram. Maar ik was hier niet helemaal tevreden mee en het leek me juist fijn dat Marieke, naast het sparren op strategisch vlak, ook dit uit handen kon nemen. Masja Slootweg, een mede-onderneemster, had al ervaring met Marieke en haar werkwijze en zij raadde me aan om contact met haar op te nemen.”

Wat wilde je bereiken?

“Op het moment dat ik contact met Marieke opnam werkte ik aan de lancering van mijn e-book. Ik wilde mijn bedrijf naar het volgende niveau brengen. Ik werkte op dat moment alleen nog maar met jaarprogramma’s en ik merkte dat de kwaliteit van mijn mailinglijst steeds belangrijker werd. De kwaliteit verbeteren was dus één van de doelen. Daarnaast ook ontzorgd worden bij alle randzaken, de technische kant van het bedrijf, de online leeromgeving, mijn website, een nieuwsbrief om mijn doelgroep te bereiken. Ik wilde bovendien Facebook advertenties goed inzetten en mijn website optimaliseren. Zij heeft ervoor gezorgd dat alles doorgang kon vinden. Dit alles had ik in mijn eentje nooit voor elkaar gekregen.”

De tools en acties die we hebben ingezet

Lisette had flinke ambities en plannen, ze besteedde veel tijd aan content tot het moment dat we gingen samenwerken. Ik heb mijn eerlijke, kritische mening gegeven over de wijze waarop haar online marketing op dat moment georganiseerd was. Vervolgens heb ik inzichtelijk gemaakt wat er allemaal nodig was om de lancering van haar nieuwe e-book te realiseren. We hebben de deadlines inzichtelijk gemaakt en zijn aan de slag gegaan. Lisette verzorgde de content en ik zorgde ervoor dat de rest geregeld werd. We hebben onder andere gewerkt met Mailblue, WebinarGeek, Facebook Advertenties en LinkedIn advertenties.

Wat hebben we tot nu toe samen bereikt?

We hebben samen flink gebuffeld en heel veel belangrijke stappen gezet. De bestaande programma’s van Lisette zijn nu voorzien van een aangepaste funnel en we hebben het proces van haar gratis online training volledig geautomatiseerd. Haar Sales Seminar is compleet geactualiseerd en ook haar gloednieuwe Diamond Programma is gelanceerd.

Er waren op een bepaald moment zoveel actiepunten om uit te voeren, dat we om het overzicht te bewaken even pas op de plaats gemaakt hebben. Lisette staat voor ontspannen ondernemen en dat wilden we als een rode draad doortrekken in onze gezamenlijke werkzaamheden. Vanuit rust en overzicht is in de afgelopen periode de basis van het nieuwe niveau van haar bedrijf gelegd.

Onlangs zijn we gestart met een online projecttool om alle werkzaamheden die binnen het team van Lisette gedaan worden in goede banen te leiden. Ook heb ik haar salesproces ingericht in deze online tool, zodat de opvolging van leads goed gemonitord kan worden door Lisette en taken die daaruit voortvloeien door het team opgepakt kunnen worden. De komende periode staat in het teken van fijn slijpen, verder optimaliseren en de vruchten plukken van onze inspanningen.

 “We zitten momenteel in de optimalisatiefase, het is nu vooral bijschaven. Het Sales Seminar is weer volledig uitverkocht en we bekijken momenteel of we nog een extra salesdag in gaan plannen. De achterkant van de website en mijn e-mailmarketing is daarnaast stukken verbeterd en er zijn al flink wat e-books gedownload, waardoor ik mijn mailinglijst behoorlijk heb kunnen opbouwen.

 Welke toegevoegde waarde heeft de Online Marketing Expert voor jou?

“Ze heeft echt kennis van zaken op het gebied van marketing en ze ontzorgt me hiermee compleet. Zo heb ik zelf meer tijd en ruimte in mijn agenda. Ze pakt aan wat er toe doet en niet alleen op uitvoerend gebied, ik kan met haar op hoog niveau sparren over mijn strategie. Ze heeft kennis van zaken, is professioneel en het is prettig samenwerken.”

“Ik vond haar tarief in eerste instantie best prijzig, maar ik vergeleek het dan ook met de tarieven van VA’s.  Marieke pakte mijn complete online marketing aan, ook de advertenties. Dat was voor mij wel een van de redenen om met haar te werken. De twijfels die ik had heeft ze weggenomen met haar doortastende, concrete en doelgerichte overkomen. Ze heeft een praktische hands on-mentaliteit, ze zegt: “we gaan er gewoon voor!” Ze zorgt daarnaast ook voor structuur en komt afspraken altijd na. Foutjes zijn natuurlijk menselijk, als dat gebeurt wordt het meteen rechtgezet en opgelost. Daarnaast werkt ze zelfstandig en heeft ze een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Daarom durf ik de controle over mijn bedrijf wat losser te laten.”

Wat staat er nog op de planning?

“De komende tijd gaan we vooral finetunen, geen nieuwe spannende dingen verzinnen, maar professionaliseren en optimaliseren wat we nu hebben neergezet en dit goed benutten. Ik heb zelf ook het voornemen om meer structuur in mijn bedrijf te brengen. Op een bepaald moment begon ik namelijk wat achter de feiten aan te lopen. Ik startte met de LinkedIn advertenties, waarvoor een funnel werd gecreëerd. Deze moest natuurlijk ook gepromoot worden, door middel van whitepapers en e-books bijvoorbeeld. Het was een chaotische periode en ik houd juist helemaal niet van adhoc acties, dus daar ga ik meer structuur in aanbrengen. Marieke geeft het goede voorbeeld wat betreft het hoofd koel houden in een hectische periode.”

 

Klaar om zelf aan de slag te gaan?

Ontbreekt het je aan kennis en tijd om een gedegen online marketing strategie te maken, en heb je ambitieuze groeidoelstellingen?

Neem dan contact met mij op voor een gratis groeigesprek