50 vragen voor meer Facebook-interactie

Als je een zakelijke Facebook-pagina hebt, wil je graag interactie met jouw volgers. Als één van jouw volgers jouw bericht leuk vindt of er een reactie onder plaatst, zien namelijk alle vrienden van jouw volger dit ook. Zo creëer je een olievlek die steeds groter wordt. Met dit soort Facebook-interactie gaan berichten uiteindelijk viraal.

Klinkt heel leuk, maar het uitlokken van een reactie op Facebook is nog niet zo makkelijk als je denkt. Eén van de manieren waarop jij dit wél voor elkaar krijgt, is door het stellen van vragen. Om het je gemakkelijk te maken, heb ik hieronder 50 vragen op een rijtje gezet die je kunt gebruiken voor meer Facebook-interactie.

Mening vragen

1. …. (iets actueels op jouw vakgebied) is er aan de hand, wat is jouw mening daarover?
2. Wat vind jij van …..?
3. Wat vind je van de afbeeldingen die ik gebruik in mijn berichten?
4. Wat vinden jullie van dit idee?
5. Welk product/dienst zou ik volgens jou moeten gaan ontwikkelen?
6. Ik ga een evenement organiseren. Welke gadget zou jij daar het liefste krijgen?
7. Dit is mijn statement…. Wat is jouw mening hierover?
8. Waarom volg je mijn bedrijf op Facebook?

Persoonlijke vragen

9. Wat staat er op je verlanglijstje?
10. Wat is jouw ultieme ontspanning?
11. Hoe drink je je koffie?
12. Waar mag ik jou voor wakker maken om 3.00 uur ’s nachts?
13. Welke stad zou jij nog willen bezoeken?
14. Wat is je favoriete kleur? (kan handig zijn voor toekomstige productontwikkelingen)
15. Wat is jouw volgende aankoop?
16. Welk boek ben je aan het lezen?
17. Naar welke muziek luister jij als je aan het werk bent?
18. Wie is de belangrijkste persoon in je leven?

ABC-, Ja/Nee- & emoticon-vragen

19.Wat denk je dat waar is? Hartje = … Smiley = …
20. Als je moest kiezen tussen A: …. of B: …., wat zou jouw keuze zijn?
21. Wat is het goede antwoord op de volgende vraag: ……….?
A. …….
B. …….
C. …….
(Als je zo’n vraag stelt, kun je bijvoorbeeld aan het einde van de dag of de volgende dag het juiste antwoord plaatsen.)
22. Heb jij voor jezelf doelen gesteld vandaag? ’s Avonds kun je dan de vraag stellen: Heb je de doelen van vandaag ook gerealiseerd?
23. Geef jij altijd antwoord als iemand jou een vraag stelt op Social Media?
24. Welke naam vind jij het beste passen bij mijn nieuwe programma?

Dillema’s: Wat kies jij?

25. Nooit meer koffie of nooit meer een mobiele telefoon?
26. Al je klanten worden vrienden op Facebook of je grootste klant komt elke week bij jou thuis eten?
27. Pepsi of Coca Cola?
28. Gedrukt boek of Ebook?
29. Een lekke band of twee uur vertraging met het openbaar vervoer?
30. Nooit meer muziek of nooit meer chocola?

Droomvragen

31. Hoe ziet jouw leven er over 5 jaar uit?
32. Welke klant zou jij graag willen bedienen over 3 jaar?
33. Als geld geen rol zou spelen, wat zou jij morgen dan gaan doen?
34. Als je met een expert op jouw vakgebied uit eten mocht, wie zou je dan kiezen?
35. Als je een expert op je vakgebied 1 vraag mocht stellen, welke vraag zou dat zijn?

Hulp vragen

36. Ik ben bezig met dit project en heb deze twee opties ontwikkeld. Welke vinden jullie beter?
37. Weet iemand hoe je dit probleem oplost?
38. Ik moet een keuze maken tussen deze twee foto’s voor mijn nieuwe Ebook, welke zou jij kiezen?

Vragen over het werk van de volger

39. Met welk project ben jij momenteel bezig?
40. Wat is jouw passie?
41. Wat is jouw volgende stap in de ontwikkeling van je bedrijf?
42. Met wie heb jij onlangs een superleuk gesprek gehad?
43. Wat motiveert jou?
44. Welke collega zit jij vandaag extra in het zonnetje?
45. Welke software gebruik jij vaak?
46. Welke online tool is jouw favoriet?
47. Op welke manier deel jij je tijd in?
48. Hoe lok jij Facebook-interactie uit?

Ik hoop dat deze vragen je op weg helpen om meer Facebook-interactie te krijgen met je fans. Je kunt ze natuurlijk aanpassen om ze beter te laten passen bij jouw eigen situatie. 

wil jij meer leads uit je social media?

Natuurlijk zijn interactie vragen leuk om te delen op social media, maar social media is een onderdeel van je complete online marketing strategie. Op die manier kun je via social media kanalen bouwen aan de Know- Like- Trust fase die potentiële klanten doorlopen voordat ze besluiten om klant bij je te worden. Wil jij een online marketing systeem ontwikkelen die zorgt voor een continue stroom aan interessante leads? Bekijk dan hoe we samen kunnen werken.  

Wil je meer conversie uit jouw marketing funnel?

Krijg binnen een week inzicht in het effect van jouw online marketing acties én ontdek jouw nummer 1 focuspunt om direct beter resultaat neer te zetten. Incl. een begeleidend gesprek en concrete adviezen, zodat je alle cijfers begrijpt en echte stappen kan zetten.